onsdag 27. januar 2010

Kunsten å hekle

For en del år siden ønsket jeg meg en hvit hekla duk til et gammelt skap vi har, og jeg spurte mamman min om hun kunne hekle for meg. “Det klarer du helt sikkert selv, Siv”; svarte hun da. Men jeg kunne ikke å hekle, og overtalte henne tilslutt :-) Jeg syns hun var så treg, og bestemte meg for å prøve å hekle noe selv. Sta som jeg er klarte jeg å lære meg enkel hekling bestående av staver og luftmasker :-) Innen hun hadde klart å komme igang med den der duken, hadde jeg hekla 3 vogntepper….og storfornøyd med meg selv.

Da var den utfordringa løst, og jeg måtte videre. Jeg skulle hekle luer / hatter til prisessene mine, men det var ikke like enkelt – jeg kunne nemlig ikke å øke….Men jeg forsto det der med å felle, så jeg la opp så mange masker jeg trodde jeg trengte – og satte igang full av optimisme. Resultatet var vel så som så, men prinsessene klaga ikke :-)

Jeg har opp gjennom årene sett for meg mange aktuelle prosjekter, men det har vært mye mer fristende å ta frem strikkepinnene – helt til jeg så ei dame som hadde et alldeles nydelig sjal. SÅNN VILLE JEG OGSÅ HA! Hun delte med glede oppskrifta med meg, og så var det bare å sette igang.Og vet dere….jeg hekla meg akkurat et like nydelig sjal selv – og er ikke så rent lite stolt faktisk.

002

Jeg er så glad for at jeg tør å prøve – slik lærer jeg litt forskjellig etterhvert.

Klem fra Siv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar