lørdag 27. februar 2010

OL interesse – hva er det?

Gemalen dro på trening i går kveld, og da fant jeg faktisk noe jeg ville se på TV’n. Jeg kom over filmen LITTLE WOMEN. Akkurat en slik film jeg liker – masse fine kjoler, og samhold mellom søstre og akkurat en passe dose med gammeldags kjærlighet – sukk.

Min kjære kom hjem, satte seg ned i sofaen og spurte om jeg satt og så på det der. “Jepp”, svarte jeg da. Han sukka litt da jeg sa at det bare var en time igjen, men sa ingenting.

Da filmen var ferdig, kom han tilbake og tok over fjernkontrollherredømmet. Han rakk da akkurat å se Norge ta gull i stafett skiskyting. Det sier litt om hvor lite interessert jeg er i OL – visste ikke engang at det var det som skjedde over there akkurat da jeg. Men det sier også litt om tålmodigheten mannen min er utstyrt med. Han lot meg få se uten å mukke <3

001

I går strikka jeg disse, og i dag blir de sendt til Ida i Oslo – regner med hun blir kjempeglad

Ikke så lett å ta fine bilder av sokker uten hjelp, men det blir som det blir :-D

002

Skal strikke et par til litjtupp i kveld, men de blir litt kortere for jeg har ikke nok garn

003

Det er så godt å ha noen “fort-gjort” prosjekter innimellom alle de store jeg kaster meg over :-)

Jeg har brukt en annen oppskrift, men du kan også finne ei fin oppskrift på bloggen til Det lille huset http://ullkurven.blogspot.com/ Den skal jeg prøve ved en senere anledning.

I går kom jeg dessuten over en skatt på jobb

007

Masse fine og fargerike knapper

006 

Skal nok ikke by på de helt store probleme å få brukt disse

Ha en fin lørdag, og klem fra Siv

4 kommentarer:

  1. Flotte snøresokker, de blir nok vel mottatt!
    jeg fikk nok med meg stafetten i går kveld, og idag er det 3-mil, imorgen 5-mil..bare så du vet det:D
    jeg har nemlig kapitulert mht fjernkontroll, men det er helt greit;)
    Kos deg i helga og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min:), det varmer!

    Flotte sokker du har strikket, god helg videre:)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Det er helt i orden at du linker tilbake til min blogg!
    Da kan jo flere besøke meg :)
    En skål full av knapper er jo supert, mye flott du kan bruke det til.
    Ha ei flott helg!

    SvarSlett
  4. Ps. jeg skal prøve å strikke mine snørestrømper med flettestrikk...
    En gang hadde jeg oppskrift til de snørestrømpene du har lagd, men den er blitt borte :/

    SvarSlett