torsdag 25. mars 2010

Kjolen er endelig ferdig :-D

Endelig er kjolen til tantebarnet mitt ferdig, og jeg syns den ble veldig fin :-) I tynt bomullsgarn blir den sikkert deilig å bruke til sommeren – kan brukes nå også med en body og stilig strømpebukse under :-D

019

Dette bildet viser faktisk fargen ganske riktig…

021 022

Jeg endra litt på mønsteret, og har hekla en enkel liten kant i ermeåpninger og rundt halsen – tror det ble like fint :-)

Jeg skal strikke en kjole til for salg, men da skal jeg droppe bølgekanten nederst. Det gjør til at jeg kan strikke rundt i stedet for frem og tilbake. Istedet for nesten 1000 masker rundt, vil det da bli ca bare 250 :-) Med pinner 2,5 tok det litt for lang tid å strikke frem og tilbake (jeg liker å bli raskt ferdig, slik at jeg kan begynne på neste prosjekt ;-) )

Det hører hatt til også, og jeg får se om jeg kanskje strikker den i påska? Jeg har garn til 2 tunikaer til meg selv, og det kunne i grunnen vært litt artig å lage noe til meg selv også :-D

Ha en fin tirsdagskveld og klem fra Siv

2 kommentarer:

  1. Åh, så fin den var!!! :) Nydelig farge!

    SvarSlett
  2. Nydelig kjole! Pinne 2.5 er ikke så artig redskap, men det blir fint!!
    God fredag til deg;)

    SvarSlett