onsdag 7. april 2010

Det er så godt når det er overstått :-D

I kveld har jeg endelig fått gjort noe jeg hadde grudd meg for lenge….. Som jeg har skrevet tidligere, så hadde gemalen et (ganske sterkt) ønske om at jeg rydda i garnet mitt. Jeg satte da i gang med resteteppet jeg har skrevet om tidligere.

016

Jeg har kommet ganske mye lenger nå, men….. strengt tatt var det vel ikke sånn rydding han mente ;-)

Jeg har ei kurv som står bak tv’n hvor jeg har prosjektene jeg til enhver tid holder på med – men det hadde på en måte sklidd litt ut. I dag MÅTTE jeg bare ta meg på tak – trusselen om svartsekken ble mer og mer reell for hver dag som gikk nemlig.

001

Ganske fin kurv i grunnen – kjøpte den på Martna’n for mange år siden :-) (Jeg er for feig til å vise “før”bilde)

003

Men jeg kan vise et bilde etter at alle poser og prosjekt er lagt på gulvet….

004

…jeg fant noen få strikkepinner og heklekroker for å si det sånn…

006

…og at det lå så manger UFO’er der – det ante jeg ikke… 8 håndklær, 2 par pulsvarmere, babylue og sokker, genser i oldemorsruter, vognteppe, tovaveske som bare mangler pynt, tøfler, en sort heklavest til Ida som nesten er ferdig og romantiske hekla kjøkkengardiner – har hekla 3 av 4 lengder…

Det aller meste av dette mangler ikke mer enn at jeg fester trådene – egentlig bør jeg skjemmes. Innerst inne tror jeg ikke at jeg er alene om dette, slik er det bare når iveren kommer over meg…

005

Jeg er ikke noe særlig på broderi, men dette MÅ jeg jo bare gjøre ferdig. Det er slett ikke mye igjen, og det blir sikkert knallfint i ei ramme på kjøkkenveggen på feriestedet vårt. Syns sånne navneduker er litt nostalgiske jeg – tenker på at før måtte alle jenter lage en slik en…

007

Et vognteppe og en genser (som bare mangler armer)

008

Men se så fint det ble tilslutt da :-D Nå ligger det bare ting jeg ikke har starta på (som 2 stk tunikaer til meg selv) og ting som bare mangler den siste, lille finishen. Det er i grunnen ganske godt å ha rydda – jeg kasta til og med en stor pose med ymse garnrester. Og nå vet jeg hva som ligger der – kanskje jeg blir motivert til å ferdigstille nå da ;-)

Ha en fin onsdagskveld og klem fra Siv

8 kommentarer:

  1. Jeg må le:O) Jeg har en lignende kurv på kjøkkenet som flyter over av plastposer og diverse;) Jeg kjøpte kurva for å få system i alle posene som hang på kjøkkenstolene, og nå er det poser i kurva.....og på kjøkkenstolene;O)
    Men tar en razzia av og til, men for sjeldent;)
    Det er jo bare et bevis på at det foregår saker og ting, og egentlig er ikke dette det verste rotet...sier jeg til gubben;)

    Kos deg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Gjett om jeg kjenner meg igjen!! Starta med en liten kurv i stua jeg men nå har jeg to store og diverse poser rundt omkring...+ "hovedlageret" ligger i kjelleren:) Det broderte åkle(?) bokstavene og tallene var jo bare nydelig! blir virkelig lekkert på en hytte, den må du bare få fullført fort:).. du har jo masse å blogge om fremover du og folk vil jo tro du er en recer på strikk og hekle som produserer gensere o.l på en kveld he he..

    Gleder meg til å se mer av de ferdigstilte ufoene;)

    SvarSlett
  3. Ja, jeg tror de fleste av dine lesere kjenner seg godt igjen...*latter*... Jeg hadde en opprydding iforbindelse med at jeg flyttet for ett par mdn siden. Da var det mange UFO'er som ble rekt opp igjen og det var også noen som ble kastet. Noen ble også tatt vare på, manglet bare å feste ender...'kremt*...,men nå finner jeg de ikke igjen! Litt flaut...

    Men jammen har du mangel flotte ufo'er!
    Tipper mannen din har blitt fornøyd etter oppryddingen!

    Klem

    SvarSlett
  4. Hei :)
    Jeg har fått dilla på svart/hvite og sepia bilder, dessverre går det mange ganger ut over flotte farger i motivet...
    Du, jeg tror vi er tvillingsjeler når det gjelder ufoer og x-antall kurver og poser med garn... jeg har 6 kurver med garn og like mange poser. :/ "heldigvis" bor jeg foreløpig alene, kjæresten min synes det er sjarmerende her hos meg,men han har antydet at når vi flytter sammen bør jeg få et hobbyrom hos ham..hehe, skjønner den indirekte omtanken jeg!!
    NYYYDELIG broderi! Jeg har planer om å brodere et kjøkkenpyntehåndkle med diverse kjøkkentingmotiv, gammelt mønster etter min bestemor...
    Ha en flott våruke :) Klem

    SvarSlett
  5. Hei hei. Koselig blogg du har. Dumpa inn her plutselig. Så nå er jeg følger av deg.
    Skal sei du hadde mange ferdige prosjekter i korga di. Og på posene så det ut som du hadde rikelig med garn.
    Gjett hva jeg kjøpte da snøen forsvann?????
    Lilla Ilse Jacobsen støvler og JA jeg har legger som passer i støvlene:)))))Hi hi.

    SvarSlett
  6. Kjempekoselig blogg, og mye nydelig håndarbeid ;o) Kjenner meg igjen i forhold til alle disse posene med garnrester og litt halvferdige prosjekter. Hadde en liten ryddesjau på mandag, så nå har jeg også bedre oversikt ;o))) Godt det er flere av oss ;o) Ha en strålende kveld!
    Lagt meg inn som følger.

    SvarSlett
  7. Ojoj, her kjente jeg meg igjen! Veldig artig innlegg :-)
    Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett
  8. Du har gjort en kjempejobb her Siv :)
    Klem til deg !!!

    SvarSlett