søndag 11. april 2010

Fort og gæli – eller kanskje fort og greit? :-D

For en herlig søndag vi har i dag – sola skinner OG varmer. Vi var oppe og gikk tur i rett tid i dag :-) I mange blogger har det i lengre tid vært snakk om lengselen etter våren, eller at nå er våren endelig her – og jeg må bare hive meg på jeg også ;-)

002

Jeg er ikke spesielt glad i vinteren, men har tenkt litt på det i dag at hadde det ikke vært for vinteren, hadde vi nok ikke satt like stor pris på våren som vi gjør. Etter lange måneder med mørke (og innekos) kommer endelig lyset og varmen tilbake. Det gjør noe med meg i alle fall – jeg kjenner energien komme tilbake, og jeg får lyst til å gjøre ting som jeg ikke har hatt ork til i løpet av vinteren (som f.eks rydding i mine gjemmer).

001 003

Nå har krokusen kommet i bedet vårt også – og de små fargeklattene varmer nesten like mye som sola gjør :-)

Om 2 uker skal litjtupp være med i ei oppsetning i Olavshallen. Hun har danset hos Let's Dance i 7 år nå, og annethvert år har de stor forestilling. Hun danser både klassisk og jazz :-) I alle fall – i dag har hun vært på ekstra øvelse, og kom hjem og sa hun mangla et kostyme.

004

Da går mor til kista med det rare i, og ser hva hun finner….

005

…kista er full av stoff :-) Der fant jeg noe jeg kunne bruke, og i løpet av en liten time hadde jeg sydd det manglende kostymet :-D Fort og gæli eller kanskje fort og greit? ;-)

Jeg fikk streng beskjed om ikke å blogge noe om hva jeg sydde eller legge ut bilde av henne – innholdet i forestillingen er hemmelig. Men om 2 uker kan jeg legge ut bilde av det jeg sydde :-)

En rask liten titt i kista åpenbarte en god del stoffer jeg rett og slett hadde glemt, så jeg bør nok bruke av min nyervervede energi til å rydde og sortere der også :-D

Ha en super søndag i sola og klem fra Siv

2 kommentarer:

  1. Jeg har vært på sååå mange forestillinger med samme danseskole, for mine to døtre danset der i sin tid;) Skikkelig artig; og det var ikke få kostymer jeg laget i de årene;) Men etterhvert lot det seg gjøre å få sydd de til en billig penge, godt for en som ikke syr like godt;)
    Vi har en herlig dag ute, så fortsett og nyt den;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Herlig med krokus og vår tegn! Spennende med forestilling og heldig er hun som har en mor som kjapt og greit ordner med kostyme!!

    Ja vår energien skal liksom fordeles med å rydde både inne og ute, jeg føler det av og til som om jeg våkner opp etter vinterdvalen og får sjokk når jeg ser hvor rotete og uorganisert det er rundt meg:).. men blir nok vinter igjen før jeg får gjort noe med det;) he he..

    SvarSlett