tirsdag 27. april 2010

Vel overstått forestilling

Nå er litjtupp ferdig med forestillinga si – på søndag var vi og så ei helt fantastisk forestilling i Olavshallen.

Det var over 400 stk som dansa – fra de bittesmå til de ganske store :-D Andrea var med på et nummer i jazz, et nummer i klassisk og i det siste nummeret sang hun sammen med et kor. Mammaen satt med tårer i øynene og klump i halsen <3 Nå fra høsten av skal hun også begynne å danse hip-hop :-) Det er flott at ungene har lyst til å være aktive :-D

Mor måtte i forkant trå til med symaskin, og nå kan jeg endelig vise fram det jeg bidro med ;-)

006 007

Jeg har tidligere blogga om dette, men fikk ikke lov til å vise bilde. Jeg fant to gamle laken (fra tiden før stretchlaken), og sydde i full fart en korkjole til henne. Det geniale med å sy den på denne måten, er at jeg fortsatt kan bruke stoffet til noe annet ;-)

019

Jeg har også blogga om antrekket jeg måtte justere fordi litjtupp har blitt så lang. Her var det bare en liten kappe nederst, og kjolen ble ALTFOR kort til henne.

Som sagt i et tidligere innlegg, var jeg på Stoff og stil og kjøpte stoff. Kjøpte fórsateng. Forklarte dama på butikken hva jeg skulle gjøre, og hun målte kjolen opp og ned og i mente – men til ingen nytte viste det seg. Jeg måtte sprette av kanten nederst, og den var nesten 3,40 lang – dama hadde sendt med meg et stoff med bredde 140 cm, og det hadde hun klipt i 25 cm. Det eneste som ble riktig var mengden stoff jeg skulle ha – altså 25 cm.

Ettersom jeg noen (få) ganger er ute i siste liten, så ble gode råd dyre. Det var søndag kveld og Andrea skulle på kostymeprøve dagen etter. GULP! Jeg hadde jo altfor lite stoff til å få til noe som helst. Det ville heller ikke bli pent om jeg fant enda et gammelt, hvitt laken – det kom til å bli for stivt ifht resten av kjolen.

Da var det bare å dukke inn i klesskapet, og se hva som var å finne der…..enden på visa var at jeg ofra ei hvit sommerbukse :-P Jeg knurra og bannet der jeg satt og sydde, men nå ei uke etter – ja, nå ler jeg av hele greia :-D

Jeg har aldri sydd i rynketråd før, men ble MEGET fornøyd med resultatet ;-) Man lærer så lenge man lever – skal gjerne se at jeg blir en djevel til å sy klær etterhvert. Det koster ingenting å drømme…

Ha en flott tirsdagskveld og klem fra Siv

1 kommentar:

  1. Hehe.. Er det ikke utrolig hva man kan få til av ting man finner i skapet? :) Flinka! Tenker snuppa ble fornøyd! :)

    SvarSlett