søndag 16. mai 2010

Dagen før dagen :-)

I dag har vært en herlig dag :-) Knallblå himmel og sol – godt og varmt :-D

En venn av oss har fått noen små pensjonærer som vi bare måtte dra og se på

003 004

2 bittesmå rådyrkalver (ca 3 uker gamle) – de var ikke mer enn 35 cm høye da de sto oppreist

006 007

Også så jeg stemorsblomst – stor glede over alle nye blomster som oppdages nå :-D

“Stemorsblomsten har to blå kronblad øverst – det er stedøtrene som bare får gå i blåtøy og dessuten må dele på en “stol” (begerbladet). De to “ekte” døtrene – kronbladene til høyre og venstre – har fått litt finere “klær” og får sitte på hver sin “stol”. Nederst troner stemoren selv i flott kjole – på to “stoler”.  (Fra boka VILLE PLANTER I NORGE).

Jeg har hørt flere historier om stemorsblomsten også, men kommer ikke helt på dem akkurat nå – men det var noe med at det gule i midten var smøret i grøten, og skjevfordeling mellom stedøtre og “ekte” døtre.  Slike historier er artige å servere ungene i skolen…

Min bror og svigerinne tok med seg ungene på tivoli – og jeg ganske førnøyd med å slippe å dra selv. Fikk den glupe ideen å invitere hele gjengen på middag. Min svigerinnes foreldre var også på besøk. Så mens de andre kosa seg på tivoli, lagde jeg ei elgsteik på 2 kg med alt godt, nødvendig tilbehør. Så med stort og smått var vi 10 stk til middag i dag, og det var skikkelig koselig.

027 028

Det har gått en del i kopptuer for meg i det siste – har ikke hatt tid til annet enn små prosjekter. Men som dere ser, så har jeg allerede begynt å forberede meg til jul – derfor såpass mange røde ;-) Har lagd i flere farger også, men det selges unna en del også :-)

031

Ble veldig førnøyd med navnebåndene mine :-D

Så har Ida klipt hele gjengen, og så kort som jeg er nå har jeg ikke vært på MANGE år. I løpet av det siste året, tror jeg håret mitt gradvis har blitt 50 cm kortere – og jeg har gått fra å være mørk til lys….

032 031

Et par artige bilder fra Roma – til venstre: mann på tur, til høyre: damer på tur ;-)

Ha en riktig fin 17. mai alle sammen og klem fra Siv

2 kommentarer:

  1. Flotte og gode tuer!
    Vi skal feire morgendagen i byen,men blir nok ikke bytur, suller heller hjemme til vi skal på middag til min datter;)

    Ha en flott dag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. For noen nusselige rådyrbebisser!!! <3

    Og kopptuer får man aldri nok av - de er kjempeflotte julegaver! :)

    Håper dee har hatt en fin 17.mai.

    SvarSlett