søndag 30. mai 2010

One down – seven to go…

Da er jeg ferdig med det første resirkuleringshåndkleet mitt – gult og fint :-)

009

Det er hekla med kun fastmasker, noe jeg syns gir et jevnt og fint resultat. Det ble helt firkantet – jeg glemmer stadig at hekling “bruker” mer garn enn strikking. Jeg syns ikke det hadde noe å si…

004

…det hang fint allikevel :-)

007 008

Jeg applikerte på et hjerte (skjevt som jeg liker det best), og da ble det straks mer med håndkleet :-D

Jeg vet det har kommet enda ei heklebok, men nå har jeg i lang tid vært flink og ikke kjøpt meg nye bøker – jeg har mer enn nok. Og når man har holdt på ei stund, så finner man det aller meste i bøker man allerede har – og man klarer også å lage sine egne varianter. Jeg så på bøkene jeg hadde, og fant ut at jeg ville anbefale denne:

004

Den er fra 1995, men den inneholder alt man trenger å vite om det aller meste av håndarbeidsteknikker

002

Her er det mange eksepmler på forskjellige måter å hekle ruter på – gjett om jeg fikk lyst til å hekle MANGE tepper da? ;-) Kanksje jeg skal sette igang med babytepper…..

I dag har sola skint på oss igjen, og vi fikk oss en god tur i marka :-D Vi har gemalens sønn – 24 år – på middag i dag, og det var veldig koselig. Nå mens jeg har skrevet dette innlegget har middagen sunket, og nå skal jeg lage i stand jordbær til oss – dessert må man ha ;-)

Ha en strålende søndag og klem fra Siv

5 kommentarer:

  1. Kjempe fint håndkle..
    Boken har også jeg...... og ser at jeg må hente den fram igjen dvs elste jenta har lånt den ...
    Nå må mor få den igjen..

    Ha en fin søndag

    Klem til deg

    SvarSlett
  2. Så lekkert det ble med det hjertet du hadde sydd på!! Det ble liksom noe mer med det, delikat!

    Nyt kvelden og klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Så flott det ble - det hjertet gjorde liksom hele håndkleet! :)

    SvarSlett
  4. Må aller først takke deg for awarden du ga meg.
    Har ikke glemt den, men dagene spurter avgårde og jeg får ikke gjort stort hjemme annet enn å sove.
    Holder nemlig på med oppussing av hytta ETTER arbeidstid og da blir det ikke stort igjen av dagen.
    Nå har jeg pakket klart litt krisehåndarbeidsutstyr til vi skal på hytta. Skal nemlig ikke havne i samme situasjon en gang til:)))

    SvarSlett
  5. Disse ble forresten veldig lekre! Snakk om vellykket gjennbruk av garn! Aplikasjonen setter virkelig prikken over i-en.

    God sommerfest og riktig god helg!

    SvarSlett