søndag 19. desember 2010

Koseteppe og julekrybbe

Den lille solstrålen av et tantebarn jeg har pleier å kose med et helseteppe, og for å si det som det er – hun har slitt det ut, og det ser forferdelig ut….

005

Da må tante ta saken i egne hender : ) På onsdag var jeg og kjøpte et nytt helseteppe til henne, men det føltes ikke helt riktig at jeg skulle gi bort et kjøpt teppe heller……enden på visa ble at jeg begynte å hekle et rett før jeg skulle legge meg onsdags kveld

001

Nå er jeg ferdig, og det kan pakkes inn i julegave til et lite hjertegull : )

004

Er vel godt nok som noe helseteppe dette? Og dette er i alle fall laga med kjærlighet <3

Det ble 72x72 cm, og jeg har hekla det i Mor Aase bomullsgarn – fargen stemmer best på det øverste bildet

Og så må jeg vise dere julekrybba mi : D Jeg ønska meg julekrybbe i mange år, men fant ingen jeg likte – helt til jeg for 3-4 år siden så denne i et butikkvindu

013

Jeg hadde dessverre ikke råd til å kjøpe den, for den kosta ganske mye – men da den året etter også dukka opp, da bare måtte jeg ha den ; )

009011

Jomfru Maria og Jesusbarnet Josef og en av hyrdene på marken

012

010De tre vise menn – se de nydelige detaljene da

Disse figurene er av merket Heartwood Creek, og alle er håndskåret og håndmalt (det er nok derfor de koster såpass mye) – mannen bak figurene heter Jim Shore. Du kan lese mer om han og figurene hans på hjemmesiden hans

Ikke rart jeg falt for denne vel?

Ha en fin kveld og klem fra Siv

15 kommentarer:

  1. så snill tante du er...flott teppe i vakre farger
    Julekrybben var nydelig heldig er du..

    Ønsker deg en fin ukestart

    Klem

    SvarSlett
  2. Nydelig julekrybbe, så den måtte du ha!!

    Så flott å få et slikt teppe, det var nydelig og mye finere enn de som fås kjøpt!

    Det meldes kaldt, så gruer nesten for morgendagen, men tirsdag ettermiddag tar jeg juleferie; skal bli herlig;)
    Kos deg mens du surfer mot jul, klemmings;)

    SvarSlett
  3. Flott teppe! Blir reint misunnelig på folk som "bare" hekle på en kveld..æ bruke minst en time bare på å hekle en liten kant. Og det va ikkje dumt at du minte meg på Mor Åse garn, det bruke å være mange fine farger, og æ skal strikke flere handduker i romjula :o)Ha ei fin uke, klem fra Mayen

    SvarSlett
  4. Jammen er du produktiv på kort varsel. Teppet var kjempefint og enig med deg: mye koseligere med et teppe laget av tante med omsorg og kjærlighet :-)

    SvarSlett
  5. Oj, det var kjapt levert! Kjempefint teppe du har heklet - faller garantert i smak! Så flink du er! Fantastisk flott gave å få!

    Nydelig julekrybbe! Skjønner godt at du måtte ha den:-)

    Klem

    SvarSlett
  6. Så fint teppe du har laga til tantebarnet!! Og julekrybba var heilt nydelig:))

    SvarSlett
  7. Kan godt forstå at du måtte eje julekrybben :-)) Den er bare fin !! der er ting man bare må eje , som nu f.eks sælskinds støvler som ikke er til at opdrive i Danmark. jeg ved at man kan få dem i Norge ( Topaz laver dem ) har ledt og ledt efter en norsk webshop som kan sende til mig..men uden resultat...jeg leder videre...

    1000 klem / Vilma

    SvarSlett
  8. En utrolig fin julekrybbe! Kan godt forstå, at du er stolt af den! :)

    Og så tillykke med håndbold EM i går! Jeg heppede på Norge med norsk accent, efter DK gik ud og fik 4. pladsen. Vi var ikke gode nok. ;)

    Klem

    SvarSlett
  9. Tantebarnet blir sikkert glad for det flotte teppet. Julekrybben din er kjempestilig:)

    SvarSlett
  10. Snill tante!!Herlig teppe og julekrybbe..Takk for dine alltid søte kommentarer inne hos meg:)Ha en fin førjulstid!!Klem Linda:)

    SvarSlett
  11. Hei, og takk for svar på spørsmålet mitt! Nå får vi se om det blir hals på meg;) Nydelig koseteppe, fikk nesten lyst på ett selv;) Skal si du er driftig i arbeidet!
    Klem, Cecilie

    SvarSlett
  12. For en nydelig julekrybbe! Og det fine helseteppet kommer nok til nytte! Award i bloggen min til deg!

    SvarSlett
  13. For et nydelig teppe! Skal si du er effektiv :o)

    SvarSlett
  14. Ser du at Maria og Josef har lappeteppe på seg? Flott julekrybbe.

    SvarSlett
  15. Glemt å si hvem jeg er: Bente BV ønsker deg og dine ei fredfult jul og et flott nytt år :)

    SvarSlett