onsdag 1. desember 2010

Pepperkakehus og polske bygningsarbeidere

004

Sånn ble årets pepperkakehus hjemme hos oss :-)

002

Jeg er ikke mer avansert enn at jeg kjøper ferdig byggesett og smekker sammen jeg

Gemalen kommer hjem og ser det ferdige byggverket på søndagen, og utbryter “Noen snekker har du aldri vært!”

003

Jeg presterte å sette sammen pipa feil – det er 4 biter, men jeg klarte altså å sette den sammen feil. Har du først dyppa biten i smelta sukker, så er det umulig å løsne den igjen.

Ved hjelp av metoder jeg ikke vil gå inn på her, fikk jeg laga et ‘hakk’ til i pipa slik at den kunne plasseres på mønet

005

Da jeg stolt viste fram at vi fikk tetta hullet ved hjelp av en STOR ‘murstein’ og noen non-stop, var kommentaren “Det ser ut som om det er polske bygningsarbeidere som har vært på ferde”…

Ja ja, litjtupp og jeg kosa oss skikkelig da vi holdt på, og hun sier det er første gang pynten ser noegenlunde symmetrisk ut – og så får jeg vel heller først som sist godta at gemalen er mer handy enn meg ;-)

Nå gjenstår bare å finne figurene som skal stå rundt huset – husker jeg la dem på et lurt sted i fjor, slik at vi skulle slippe å lete etter dem i år ;-)

Ha en flott dag alle sammen og klem fra Siv (som har god tid om morran for  en gangs skyld)

9 kommentarer:

  1. he he... synes du har vært flink jeg:)) Kommet, med gode løsninger når problemer dukker opp har du klart også:)(heter det kommet tro eller komt i mitt hode er det iallefall tomt eller 10 timer nattevakt)

    kos deg på skolen i dag da og husk å la ungene trekke adventskalender hvis dere har det da:))

    SvarSlett
  2. Det er jo et kjempe koselig hus dette...
    Skal ikke være perfekt.....
    Skal begynne seint i dag på jobb i bhg
    Ha en fin dag på jobb

    Klem til deg

    SvarSlett
  3. Hold da op, som vi siger på dansk! ;) Det var en flot peberkagehus. Det er helt eventyragtigt, Hans & Grete. Så kan det godt blive jul, men nu har vi jo også taget hul på herlighederne. December er kommet! :)

    God dag til dig. Klem.

    SvarSlett
  4. Så koselig med heimelaga/pynta pepperkakehus!! Pleide å lage slikt når ungene var små. Ha ein fin dag:))

    SvarSlett
  5. Æ synes huset va helt fantastisk!
    Mayen

    SvarSlett
  6. Kjempefint hus. Gjorde det samme med barna i går, og det ble mye gris, og et sjarmerende skjevt hus med masse godteri på. Det hører julen til

    SvarSlett
  7. Vet du, et slikt hus har jeg aldri laget...skjemmes nesten. Det var rålekkert pynta, spør du meg, og pipa så ut til å sitte på taket, så da så:O)
    Nyt dagen videre og klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Til opplysning; er litt sent ute, for juletreet pyntes først i helga, får lys i kveld:)...ikke ekte tre, da:O)

    SvarSlett
  9. Synes pepperkakehuset deres bel bra jeg også:) Her har vi også et byggesett klart, -men det har ikke falt meg inn at det kan være tid for å pynte det enda:) Men, tida flyr.
    Kos dere videre i adventstida:)

    SvarSlett