torsdag 14. juli 2011

Ooops! I did it again…

For å begynne med det mest spennende først…

028

I går ble den min : D

027

Janome 990 D overlockmaskin – fryd og glede

029

Skal bli spennende å se om jeg mestrer alle disse trådene til slutt – heldigvis følger det med en instruksjonsDVD

030

Det fulgte også med 4 ekstra labber – er ikke helt sikker på hva alle skal brukes til, men jeg finner vel ut av det etterhvert

Også denne gangen handla jeg hos R. Sy-Steen i Trondheim. Dette er faktisk den fjerde maskina jeg handler hos dem. Det er en fantastisk service der, og om det er noe jeg ikke finner ut av – ja, så er det bare å ta med seg maskina nedover for ei lita innføring

002

I dag har jeg vært på tur i skogen sammen med litjtupp og mams’n min – vi gikk fra Skistua til Elgsesthytta (Dette bildet er tatt ved Vintervatnet)

013

Ved Elgsethytta er det panoramautsikt, og der står det en smart sak – vi kan peile inn på et fjell eller en topp, og så kan vi se hva fjellet /  toppen heter. (Om noen vet hva denne saken kalles, så fortell meg det gjerne)

009

Ivrig studie : )

Da vi kom hjem, sendte litjtupp meg i dusjen – da jeg kom opp på stua hadde hun gjort klar en overraskelse til meg

022

Jeg kunne høre lav, behagelig musikk, hun hadde tent lys og laga te til meg

021

…og gjort klart til hjemmespa for mams’n sin : ))

023

Ansiktsmaske laga av avocado og grønn te – huden kjentes silkemyk ut etterpå

Jeg fikk både manikyr og pedikyr – deilig å bli dulla med….Tusen takk, vennen min <3

Ha en fin kveld da folkens – klem Siv

20 kommentarer:

  1. For en go'unge du har!
    Så det ble maskin på deg:O)..den ser stilig ut..og så liten, men så lever jeg i forrige århundre hva symaskin gjelder;)
    Flink er du på tur!!!
    Nyt kveldsola, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Maken til service du får! Høres fantastisk ut. Deilig med slike gåturer :)

    SvarSlett
  3. Grattis med ny maskin!! Symaskiner, sko og vesker bør man ha mange av...? Og den fjellpilviseren du har på ett av bildene kalles kanskje en GPS? Av den gamle typen som vi alle skjønner..? Kos deg videre;-)Klem

    SvarSlett
  4. Så snill god jente du har......heldig er du og heldig er hun som har en mamma som deg.
    En flott maskin du har....kjøpe overlock i høst og den er kjempe god

    Ha en strålende kveld...her pakkes det for seillivet s gleder


    Klem

    SvarSlett
  5. Wow, grattis med ny symaskin. 3600 for en Janome var en god pris, selv uten alle tilleggsføttene...

    Makan til datter. Lage SPA til mor, det må bli noen ekstra stjerner i boken. :)

    SvarSlett
  6. Gratulerer med ny maskin, dere blir sikkert raskt venner.
    Og for en overraskelse du kom hjem til, så herlig!

    SvarSlett
  7. Så heldig du er! Hørtes deilig ut med spabehandling - snill jente du har!
    Gratulerer med ny maskin! Så moro!
    Ønsker deg en fortsatt fin sommer :)

    SvarSlett
  8. Å så skjønne disse jentene dine er:)Herlig behandling du får,men er nok fordi du er snill igjen:)

    Jeg også ønsker meg en slik maskin,men så ganske innviklet ut med alle disse trådene.Jeg tok grunn kurs søm da jeg var 16 år,brukte slike maskiner ofte,men det er 20 år siden neste år..Så måtte nok hatt en heftig innføring:)

    Nyt helgen:)

    Klem linda:)

    SvarSlett
  9. Hihi, gleder meg til gromjenta mi vokser til og gjør slike ting for sin gamle mor...
    Avansert symaskin du har skaffet deg, jeg hadde gått i surr av alle de trådene!

    Klem fra Britt

    SvarSlett
  10. Flott maskin,jeg kjøpte også min Janome hos R. Sy.Steen og er enig i god service:)
    Fin tur i Bymarka, ser jeg:) Så heldige vi er som har omtenksomme barn, hvem har de lært det av, mon tro?:)
    GOD SOMMER

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  11. Så fik du maskinen , nu kan du rigtig sy og producere , måske du kan blive en slags fabrikant?

    Sød pige du har som tænker på mor :-))

    Klem Vilma

    SvarSlett
  12. Så koselig!!!
    Grattis med maskin, en sånn ønsker jeg meg også. Takk for tipset om hvor man får slik service.
    Tilslutt må jeg si at det er så herlig å ha slike småtøtter som tenker på mamman sin, jeg har to slike jeg også! Heldiggrisen meg.
    Solklem =)

    SvarSlett
  13. Ah, tenk å bli overrasket med spa! Heldige du!

    SvarSlett
  14. Så herlig jente du har som steller slik med deg =)

    Og gratulerer med ny maskin - den ser fryktingytende ut ;)

    SvarSlett
  15. Jeg lurer på om man kan lære sin sønn til å ordne hjemmespa før mor sin, hmmm. Jeg tviler på at det lar seg gjøre, kanskje hvis jeg er med på litt foballsparking i bytte.
    Nå venter jeg i spenning på sydde ting fremover. Blir artig å høre hva du syns om ditt nye tilskudd.
    Ha en riktig fin sommerhelg!
    Pernilla

    SvarSlett
  16. Hvordan har du fått til en så flott jente? Høres jo bare supersøt og god ut:)
    Øh...er det der en symaskin? Himmel og hav...jeg er gammeldags...lykke til:)
    Du er vel i nabolaget i helga;) Kos deg og nyt sommerværet:) Tror kanskje det er bruktsalg på Lysøya imorgen også..hver lørdag....tror jeg:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  17. Tusen takk for koselig kommentar! Så kjekt at vi også har fotointeressen til felles! En virkelig spennende verden;o)
    Kan anbefale macko-objektiv. Virkelig noe nytt både når det gjelder måten å ta bilder på samt hva en tar bilder av;o)

    Så heldig du er som har fått deg overlock! Var på et overlock-kurs i fjor høst. Min mor har slik maskin og jeg ble ganske så overrasket over alt en kunne få til med denne maskinen;o)))) Lykke til med sy-prosjektene. Er sikker på du kommer til å blir veldig glad i dette vidunderet!

    Ha en flott sommer videre.
    Klem fra Solveig (på ferie;o))))

    SvarSlett
  18. Hei igjen!!

    Takk for koselige ord fra deg..

    Ønsker deg en fin helg:)

    Håper du har kommet i gang med å prøve kjøre maskinen,og at trådene ikke har gått i surr:)

    Klem Linda;)

    SvarSlett
  19. hey there and thank you for your information – I have definitely picked up
    anything new from right here. I did however expertise several
    technical points using this site, as I experienced to reload the website many
    times previous to I could get it to load correctly. I had been wondering if your web hosting is OK?
    Not that I'm complaining, but slow loading instances times will sometimes affect your placement in google and can damage your high quality score if ads and marketing with Adwords. Anyway I'm adding this RSS to my e-mail and can look out for much more
    of your respective intriguing content. Make sure you update this again soon.


    Look at my web-site - childs table and chairs

    SvarSlett