lørdag 26. november 2011

Impulskjøp og Marius

Det er ikke så ofte at jeg handler på impuls, men det har en tendens til å bli litt dyrt når jeg først gjør det ; ) Sist kom jeg jo hjem med ny PC, og da skulle jeg jo bare ha et par nøster garn….

001002

Denne gangen ble det ny telefon – Samsung Galaxy S2 – og den er sikkert kjempebra den…..hadde jeg enda bare skjønt noe : P Lilla deksel måtte til da ; )

Problemet mitt er at jeg ikke får til å overføre fra min gamle Nokia til denne nye fancy saken – råd og hjelp mottas med takk : D

Rydda i gamle mønster i går, og da fant jeg dette:

003

Det orginale mønsteret til Mariusgenseren : )

Da jeg var lita hadde jeg en blå Marius, og jeg var kjempesjalu på venninna mi som var så heldig å ha fått en hvit en : D

004

Arva mange gamle mønster etter svigermor, og det er nok en del “skatter” gjemt der – i alle fall er det en del jeg kjenner igjen fra egen barndom

Ha ei herlig helg – klem Siv

9 kommentarer:

  1. Grattis med ny telefon(datamaskin kaller æ det) Tøft at du fikk lilla;-) Artig å se igjen det gamle marius mønsteret, huske at mamma satt med det når ho strikka genseren til oss;-) Fortsatt fin helg, klem

    SvarSlett
  2. Grattis med ny mobil! Klarer du å få overført data fra Nokiaen til datamaskinen, og så videre inn på den nye telefonen?

    SvarSlett
  3. Hei du!
    Ja, Mariusmønster er jo skikkelig i vinden igjen! Du får strikke puter ;) Veeeeeldig fint i grått og hvitt da!
    Gratulerer med ny tlf, jeg kan dessverre ikke hjelpe med sånne tekniske ting...lykke til!
    Ha en herlig helg! Koselig du ville være med på giveaway forresten, tvi tvi!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Hihi... Synes jeg kjenner meg igjen der i forhold til impulshandling....skulle bare ha litt stoff og kom hjem med ny symaskin....tøff telefon!
    Herlig mønster til Marius!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Wow, æ å vil ha!! Går og funderer på denne eller Iphone eller Htc; nytt må jeg også ha;)
    Kjent og kjært mønster dette;)
    Ha en fin kveld, klemmings fra mæ;)

    SvarSlett
  6. Gratulerer med ny mobil! Skikkelig artig de der når en først kommer inn i termologien;o))
    Kjøpte en den siste til LG i vår. Da hjalp de meg på butikken med overføring fra gammel til ny telefon, som en del av servicen;o)
    Elsker slike tekiske duppedingser;o)

    Så spennende mønster du har fått. Veldig kjekt med disse gamle genserene. Også er jo de norske strikkagenserene i skuddet som aldri før;o)

    Ønsker deg en fin helg.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  7. Oh, flott lilla deksel. Kan dessverre ikke hjelpe med det tekniske.
    Og neste gang svigermor vil strikke genser til Trollet, skal jeg pent be om en Mariusgenser, en hvit en. :-)

    SvarSlett
  8. Wow, det var en lekker telefon...elsker lillafargen :D

    Ha en fiin første advent:)

    klem fra siv anita

    SvarSlett
  9. Hei du..
    leste litt på bloggen din og fant ut at jeg skulle legge meg til å følge..

    Jeg har også slik telefon, bare den utgaven som kom før den du har. Om det er nummer du skal overføre kan du kopiere over på minnebrikken i den gamle og deretter over på den nye mobilen. Når det gjelder bilder ol har jeg ikke peiling. Men jeg kopiert alt over på pcen først, så hadde jeg i allefall bildene et sted.

    Syns kjolen din var ok den,,, den lille sorte, er jo en safe klassiker det. Kan både pyntes opp og dresses ned,, liksom.

    Ha et fint julebord!

    Ps, er foresten en liten giveaway på min lille blogg,, om du har lyst å være med..
    Anka

    SvarSlett