torsdag 10. november 2011

Så var det snart tid for juleutsalg da…

Kjenner jeg nesten blir litt stressa jeg, og redd for at vi (mamma og jeg) har for lite….

008

Her har jeg kommet på noe lurt (syns jeg selv i alle fall)

007

Man tager hva man haver….

006

…og så lager man noe nytt

004

Her har jeg laga varmedempere (gryteunderlag – bordskånere) : ) For ei tid tilbake strikka jeg masse og tova det til et annet prosjekt det aldri ble noe av – så nå ser dere at jeg virkelig tar av lageret jeg har ; )

Her hjemme har vi ikke vannkoker – jeg bruker denne kjelen etter morfaren min når jeg skal koke meg tevann jeg : ) Den er liten og nett, og jeg er veldig glad i den

002

I dag har jeg sydd to kurver – her er det både gjenbruk og tatt fra lageret mitt. Kurvene er sydd av ei gammel dongeribukse og stripete stoff jeg hadde liggende : )

(Ser at jeg kunne ha bretta dem til litt finere)

003

Valgte å sy merket inn i kurva på denne måten – har da ikke noe å si at det ikke er utstrakt…eller?

Minner om konkurransen min : D

Ha en fin kveld – klem Siv

13 kommentarer:

  1. Flotte bordskånere! Tova produkter kan brukes til mye!!
    Må prøve meg selv på slike kurver, for gudene vet jeg har stoff til det;)
    Her gleder jeg meg til helg, kanskje det blir litt system her i løpet av helga..
    Klemmings;)

    SvarSlett
  2. Så mye fint fint dere har laget:) Liker bordskånerne og kurvene også:) Også så koselig at kjelen etter morfaren din er i bruk:)
    Ha ei fin helg, Kjære du:)

    klem Trine:)

    SvarSlett
  3. Kjempefine bordskånere og kurver!
    Og jeg synes det er finest når lappen er brettet - ser så proft ut da:-)

    Tenker dere har laget mer enn dere tror. Lykke til med juleutsalget!

    Klem

    SvarSlett
  4. Syns det gjør seg bare at det er lapper på. Så ikke før du sa det at kurvene var laga av gammel dongeribukse, likte dem veldig godt :)

    Et tips etter flere lageperioder før julemesse, er at det er viktig å kose seg med å lage, og ikke bli for stressa. Har opplevd flere ganger at lite blir solgt og så har jeg stressa som en tulling for å få laga mest mulig i stedet for å kost meg med laginga.

    SvarSlett
  5. Flotte bordskånere og flott kjele :)
    Enig med Bøllemamma.... Det går mye mindre enn man tror, enden på visa er at man sitter igjen med mye som man må prøve å få solgt på annet vis :) Det er jo ikke sikkert det gjelder for dere da :)
    Flotte kurver du har sydd også.
    Lykke til med salget!
    klem fra Sissel

    SvarSlett
  6. Likte veeeldig godt bordskånerne og kurvene du har laget. Masse lykke til med salg,er sikker på det går unna. Kunne tenkt meg en bordskåner i lilla jeg,hvis du sender?
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  7. Så kjekt å få brukt ting man har liggende, og de bordskånerne var fine. Lykke til meg julemarkedet

    SvarSlett
  8. Kjempefine bordskånere! Jeg gleder meg til å komme og se, det er helt sikkert nok å ta av tenker jeg :)
    Nattaklem fra Barbro

    SvarSlett
  9. Kjempesmart..av og til er det lut å ta et dypdykk i det man har, mye som kan dukke opp da.

    Ha en flott dag..klem Hege

    SvarSlett
  10. Om det ikke er lut..så er det hvertfall LURT om ikke annet..hehe..

    SvarSlett
  11. Takk for kommentar i bloggen min! Jeg har ingen oppskrift på vottene, men garnet med kamuflasje er fritidsgarn. Bare lurer på om det er en utgått farge...

    SvarSlett
  12. Hei høpp!!

    Så nydelige bordskånere:)Ingenting er som koke te vann på en gammel kjele...Her brukes det vannkoker ikke like koselig...Og ikke minst er den ikke fin å se på,men den står nå her på kjøkken benken:)

    Håper salget går så det suser:)

    Nyt helgen:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett