mandag 27. februar 2012

Dukkeklær

001

Lille tantegull fyller snart 3 år, og hun har blitt så gammel at hun går rundt med sin egen dukkebaby nå – og da trenger hun klær til den vettu : )

Her har jeg strikka en sommerdrakt til Babyborn

002

Selvfølgelig med matchende solhatt ; )

Jeg har strikka dette før, men da i bomullsgarn. Jeg vet ikke helt hvor hodet  mitt var da jeg kjøpte babyull, men….. håper det ikke blir for lite ettersom garnet jeg brukte nå er tynnere enn sist.

003

Oppskrifta fant jeg i boken “Babystrikk til dukken” av Målfrid Gausel. Dette er forøvrig ei bok med mange fine modeller : )

Kan ikke skryte av at jeg krympa noe garnlager nå, men har blitt enig med meg selv om at det er greit å kjøpe garn så lenge jeg bruker det opp med en gang ; )

Jeg anbefaler alle å se kortfilmen Tuba atlantic – den norske filmen som ble nominert til Oscar dere vet -  link her. En fornøyelig film i grunnen : )

Ha det godt så lenge – klem Siv

20 kommentarer:

  1. Kjempe søte ting du har lagd......

    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Klart man må ha klær til dukken, helst mange. :)
      Det er gøy å strikke små-klær også.
      (kommentarfeltet blir borte når jeg skal skrive, må trykke på svar til den som var foran.)
      Ha en fin kveld.

      Slett
  2. Så søtt, heldig liten dukkemor.
    Og du, teppet under her, nyyyyyyydelig!

    SvarSlett
  3. Fine de ble:) Nå blir vel tantegull glad på 3årsdagen sin tenker jeg:)
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  4. Om du ikke er det allerede, så blir du favoritt tanta nå :-) Dette var jo kjempefint. Det er gøy å strikke dukkeklær for det går so frt, men det gjør uansett ikke noe innhugg i garnlageret, så da er det like gøy å kjøpe nytt garn i stedet :-))

    SvarSlett
  5. Snill tante! Tror du vinner et lite hjerte på det der! Ha ei flott uke, klem

    SvarSlett
  6. Flotte dukkeklær, vert nok ei glad tantejente:))

    SvarSlett
  7. Så fint sett! Jeg hadde dukkedille sist vinter og det var gøy! Nå om dagen er det prematurstrikk, så jeg får vente til den dilla går over. Jeg fikk en "bestilling" på dyne til dokka i går - med Hello Kitty på... Synnøvehilsen

    SvarSlett
  8. Så koselig å få et så fint dukkesett da! Snill du:)

    SvarSlett
  9. Så fint dukkesett :) Flink du er :) Klem fra Fru Haugen Klingen

    SvarSlett
  10. Kjempefint dukkesett, hun blir sikkert strålende fornøyd!!! Så hele Oscarutdelingen i natt.. sier seg vel selv at jeg har stooore ringer under øynene i dag... ZZZzzzzzzzZZZzzzz...

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  11. Lille tantegull er virkelig heldig som har en så flink og snill tante! :)

    SvarSlett
  12. Dette settet har jeg også strikket en gang i tiden. Gudene må vite hvor det er nå ;) Masse flotte mønster i de bøkene der :)
    Ha en fin mandagskveld :)
    Klæm

    SvarSlett
  13. Burde vel strikket dukkeklær jeg også, men der er jeg dårlig..både til dukker og babyer... her må jeg nødes:) Flott sett dette, og må jo bli rene herligheten for dukkemamma:)
    Overlevde første dag, så nå er det bare å nyte resten av uka:O)..klemmings;)

    SvarSlett
  14. Så koselige ting du har laget til dukken :O)
    fikk lyst til å strikke dukkeklær jeg også nå....
    Klem fra Nina

    SvarSlett
  15. Nydelige klær til babyborn, Siv:) Og den filmen skal jeg jammen se, den er innspilt på Stokkøya vettu:)

    klem fra trine:)

    SvarSlett
  16. Nei, noe så grømt! Og det babyteppet var helt nydelig, da:) Jeg strikker babysett, men har en liten pause, blir utrolig fort kjedelig med pinner 2,5 og babygarn, rundt og rundt i starten av buksa...;) Kjekt å ha noe annet innimellom, da:) Det var en lur "regel" for garnkjøp, gitt, den skal jeg kopiere:) Ha en finfin dag! Eli

    SvarSlett
  17. Så fiiiiin dukken til tantebarnet blir, denne vil hun elske :O)
    Du får jammen gjort mye, herlig med dukkeklær også for de tar ikke all verdens tid, derfor er det egentlig perfekt håndarbeide for meg også, hihi.
    Nydelige farger til sommer-"baby".
    Stor klem, Anne:)

    SvarSlett
  18. Så kjempekoselig dukkeklær. Slikt er alltid populært.:)

    SvarSlett