onsdag 3. april 2013

Flettelue

002

Jeg har i lang tid siklet etter G-Anettes luksuslue

001

La opp og strikka vrangborden rett før jeg la meg i går kveld. Litt lunsjstrikk og litt møteaktivitet på jobb i dag, samt noen pauser i oppgaveskriving og så ble sannelig mi lue ferdig også. Dette kan ikke kalles luksusvarianten, for den er opprinnelig strikka i Kashmiralpakka – noe som omtrent må være verdens mykeste garn. Denne lua er strikka i Mor Aase ull/akryl-blanding, og det gikk med nesten 200 g. Tror nok denne lua ble litt stivere enn luskuslua til G-Anette -  men jeg må bare si at den sitter mye penere på hodet mitt enn på dette glasshodet altså….. men hadde ikke så lyst til å stå foran speilet og ta bilde av meg selv, så da får det bare bli det sånn : P

Skal ikke se bort fra at jeg kommer til å spandere på meg ei ekte luksuslue i kashmiralpakka litt senere ; ) Denne har jeg tenkt å sende fra meg til noen jeg er glad i <3

Ha en fin kveld – klem Siv

6 kommentarer:

  1. Så flott den lua ble! Ha en fin kveld hos deg!

    SvarSlett
  2. Kjempefin lue og det trenges fortsatt for så mye snø som vi har nå er det lenge siden sist.
    De skoene du sett på er bare så lekre, skjønner godt at du vil eie disse. Selv bare måtte jeg kjøp meg en ny veske igår, turkis farge. Jeg trur dette tyder på at vi lengter etter vår og masse farger :)
    Klem Pernilla

    SvarSlett
  3. Ja lue er kjempeflott og sitter perfekt.
    Jeg har striket flettelue til G-Anette også. Jeg strikte med alpakka og lue er fanastisk. Jeg vil strikke også en gang enda,,. kashmir kanskje.
    Ha en fin kveld og deilig uke videre. Klem Viola

    SvarSlett
  4. Nydelig lue Siv,er imponert over
    strikkeriene dine,du er flink. :)
    Klem Mette.

    SvarSlett
  5. Så glad jeg blir når noen strikker fra mine oppskrifter :) Lua ble kjempefin! Lekkert med hvitt syns jeg :)

    Ha ei flott uke videre.
    Klem

    SvarSlett
  6. Så fin den ble! Flettestrikk er kjempefint!

    SvarSlett