søndag 14. april 2013

Mariusgenseren min er ferdig :-D

006

Og så var også MIN Mariusgenser ferdig……og det er faktisk JEG som skal ha den ; )

Jeg har strikka bolingen litt lengre, og jeg har strikka armene 6 cm lengre enn oppskrifta sier – lurer på om jeg har spesielt lange armer jeg : P

007

Jeg angrer litt på at jeg ikke brukte fargene motsatt, for den gammelrosa vistes litt dårlig mot det grå. Men jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal irritere meg over det, og heller være fornøyd meg å ha strikka en fin Mariusgenser.

Igjen har jeg fått bekrefta at jeg ikke er spesielt glad i mønsterstrikk som involverer flere farger – jeg kan gjerne strikke både struktur og hullstrikk, det syns jeg er veldig artig : ))

Som noen har fått med seg, så hadde jeg jo en gjettekonkurranse på hvor mange timer jeg kom til å bruke på genseren – tipper dere er kjempespente nå ; )

Jeg brukte 52 timer. Det er jo bare litt over 2 døgn, litt i underkant av 1 1/2 arbeidsuke i 100% stilling – jeg er en relativt kjapp strikker, så dette er sikkert ikke kjempelang tid. Men jeg vil bare få frem at det faktisk tar den tiden det tar. Om man skulle hatt lønn for dette, og man har tenkt ei timelønn på 300 kr (som sikkert er ganske gjennomsnittlig), så ville lønna for denne genseren kommet seg på 15.600,- brutto.

Uansett – Pam med bloggen Winkel's crazy ideas tippet at jeg brukte 50 timer, og blir den som kommer nærmest : D Fint om du kan sende meg en mail med adressen din, sånn at du kan få premie i posten : ))

Ha en flott søndag – klem Siv

10 kommentarer:

  1. Hei! Genseren ble kjempefin! Jeg bomma litt på tiden, var det tallet jeg hadde i hodet da:-) men 52 timer.... høres slettes ikke mye ut, nei, jeg hadde sikkert brukt dobbelt så lang tid:-) hmmmm, nesten litt frista til å prøve en gang:-) hadde vært innbringende dette, hvis man skulle tatt timebetaling, ja:-) Ha en fortsatt fin søndag!

    Klem, eli

    SvarSlett
  2. En fin og dyrbar genser du har strikket!
    Så bra at du regnet ut dette for oss, da vet vi hva vi skal ta betal for oppdrag :))
    Pernilla

    SvarSlett
  3. Du er jammen en rask strikker, ja! Gratulerer med ny genser, den var fin. De som ikke lager noe med hendene selv, vet ikke hvor mange timer som ligger bak. De som selger håndlagde produkter må nok belage seg på hobbylønn, ja;) Og garn er heller ikke billig! Kjekt å vite hvor mye en hjemmestrikket genser er verd i alle fall.

    SvarSlett
  4. Kjempefin Marius. Og jeg synes det var artig at du har tatt tida - det skal jammen jeg gjøre en gang også.

    SvarSlett
  5. Så kjempegøy :-)!! Tusen takk, sjelden jeg vinner noe, særlig ikke i kategorien gjetting ;-). Genseren din ble kjempefin, min marius har stagnert litt er jeg redd...men ferdig skal den bli en dag. Mail kommer, skal bare komme meg på pc imorgen :-) Pam

    SvarSlett
  6. Å så fin ....du er en reser med å strikke vil jeg si.
    Jeg er ferdig med min i dag og jeg har brukt 2 mnd og det er raskt for meg :)
    Liker godt å begynne på noe nytt. Jeg lagde jakke med rundfelling etter eget hode :) gikk bra det.
    Syntes fargene er fine jeg
    Fin ukestart til deg
    Klem

    SvarSlett
  7. Fin genser du har strikket :O)
    klem

    SvarSlett
  8. Hei høpp!

    nydelig genser...Flinka:)

    Jeg hadde brukt 1 år på denne :)

    Nyt ny og kreativ uke!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  9. Veldig fin marius!:)
    Syns den ble strikket fort..jeg bruker laang tid på så store prosjekter! litt gøy du har regnet ut hvor mye det ville kostet for genseren å..mye arbeid som legges i strikking:)
    Håper du får en fin uke!

    SvarSlett
  10. Hurra for Marius!! Fin genser!! Så gøy å se timer og lønn. Nå ble jeg nesten lill inspirert til å ta fatt på en genser jeg også ;)

    Legger meg til som følger, jeg kommer garantert tilbake hit ;)
    Velkommen innom meg.
    Fin kveld videre!!

    SvarSlett