tirsdag 23. april 2013

Symaskin til glede og irritasjon…

Da jeg skulle sy tyllskjørt, tok jeg frem symaskina igjen – den har blitt stående, og en kveld sydde jeg noen smokkesnorer.

003

Kjenner at det er litt artig å sy igjen, og at jeg kanskje kan få rydda litt i alle stoffene mine på denne måten

001

Det ene tar det andre, og her ble den en matchende smekke

004

På baksida har jeg sydd på frottéstoff med gummiert bakside

Det var da jeg skulle sy denne smekken at irritasjonen kom tilsyne. Jeg hadde tenkt å sy den i full fart og bruke overlockmaskina mi, men dengang ei – jeg får ikke til riktig trådspenning, så nå blir det så løst at det ikke fungerer. Denne smekken er derfor mindre enn planlagt, og den er sydd med knapphullssting på den vanlige symaskina mi. Jeg må vel sette meg ned og se dvd’n som var med overlocken : P002

Syns det var litt artig med et sett jeg da : ))

Minner om blogglotteriet mitt

Ha en fin kveld – klem Siv

5 kommentarer:

  1. Overlockmaskina mi er på service, håper den er mer vennlig når det returnerer til heimen. Jeg har i grunnen aldri fått helt dreisen på den.

    SvarSlett
  2. Føler med deg! Ikke noe morsomt når maskinene ikke vil gjøre jobben sin. I kveld blir det håndsøm på meg, kanten på et babyteppe må sys ferdig, for mamman truer med at fødsel nærmer seg. ;)
    Ha en fin kveld og ei fin våruke vider.
    Klem Tone

    SvarSlett
  3. Overlocken kan være både min beste hjelper, men også min største frustrasjon på syrommet. Enkelte ganger så syr den ikke pent, tråden ryker, med påfølgende omtredning av maskinen et antall ganger før jeg får det til. Og det å tre om en overlock er kronglete... Men å pakke den bort er ikke aktuelt. Har nå lært meg at stort sett så pleier det å løse seg ved å tre om maskinen, men å lese bruksanvisningen er sikkert ikke så dumt det heller... :)

    SvarSlett
  4. Veldig fint sett. Jeg er symaskin-simplist og syr stort sett gardiner...

    SvarSlett
  5. Kjempekoselig sett du har sydd !
    Kjenner til den frustrasjonen ja..
    er bare så irriterende når ting ikke funker .
    Jeg er ikke verdens beste venn med symaskinen...selv om jeg sydde mye før.
    Håper det ordner seg for deg .
    klemmer

    SvarSlett