torsdag 27. februar 2014

Nye tepper til jentene

Jeg trodde nesten ikke mine egne øyne da jeg kom på Rema og så at de solgte disse nydelige lappeteppene

046

Det beste av alt, er jo at de kosta bare 50,- stykket. Angrer på at jeg ikke kjøpte flere enn to – det kunne blitt fine gaver til tantebarna mine….men men

043

Men nå ble det i stedet for nye tepper på sengene til jentene på landstedet

042

De var perfekte i lengden på disse gamle sengene – de er nemlig litt kortere enn dagens standardmål : )

Begge sengene har nå et gammelt heklateppe liggende i fotenden.

(Jeg regner med at sengene blir malt hvite til sommeren – det blir sikkert lekkert)

037

Dere som har fulgt med noen år husker kanskje dette hvite teppet jeg sydde og quilta på en dag (!)….det var meningen at jeg skulle sy et til, og at det var slike som skulle ligge på sengene. Enn så lenge har jeg ikke kommet lengre på teppe to enn jeg har skåret lappene ; ) Nå er dette teppet flytta opp i kurvstolen som står på rommet til jentene – her ser dere også det hvite kurvbordet jeg spraylakkerte for et par år siden (det var vel da jeg fant ut at spraylakkering ikke helt var mi greie)

038

På den gamle døra har vi hengt opp en helt ordinær knaggrekke som vi har malt hvit

041

Der henger en gammel kleshenger og ønsker velkommen (måtte bruke blitz her, så bildet er ikke helt bra)

Ha det godt – klem Siv

4 kommentarer:

  1. Enn det da.... 50 kr. for de flotte teppene. Herlige farger :o) Litt flaks må man kunne ha noen ganger ja :o) Det blir nok sikkert suverent med hvite senger til disse ja :o) Ha en flott kveld! Klem fra Nina

    SvarSlett
  2. Ja, de var fine :)
    Til en meget billig penge!

    God helg,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  3. Oi, så billig for de fine teppene! Så koselig landsted dere har :)

    SvarSlett
  4. Fine , så heldig du var, sikkert noe rydde restesalg dette, kan sikkert ikkje nytte å løpe tilbake etter flere, eller for oss hermepaver å løpe til Rema her liksom.

    God Helg, Klem,

    SvarSlett